Granola/müsli

Som i nok har opdaget, er jeg helt vild med morgenmad. I dag er det derfor også en morgenmadsopskrift jeg er ude med. Havregryn er noget af det bedste man kan spise til morgenmad. Det er sundt og holder en mæt i lang tid. Der er også tusindvis af måder at tilberede det på. Denne gang er jeg ude med en granola/müsli opskrift. Det tager fem minutter og kan nydes med det samme!

Ingredienser - to til tre serveringer:

  • 2 dl. havregryn 
  • En-to håndfulde mandler og valnødder
  • En håndfuld rosiner 
  • 1 tsk. chiafrø 
  • 2-3 tsk. honning 
  • En smule salt
  • 0,5 tsk. kanel 

Fremgangsmåde: 
  1. Start med at putte havregrynen på en stegepande med medium varme. Lad det ligge i et minuts tid, mens du rører lidt rundt
  2. hak mandler og valnødder groft og tilsæt det havregrynen og rør rundt i et minut igen 
  3. tilsæt nu kanel, salt og honningen og rør igen rundt til det bliver gyldent
  4. sluk for stegepanden og hæld rosiner og chiafrø i
  5. mix det hele godt sammen og så er det klart
Jeg kan lide at spise min granola med banan
 (jeg har brugt en halv her) og lidt mælk oveni. 


Kommentarer

Populære opslag