Lækker og sund havregrødsmorgenmad!

Jeg har fundet den bedste opskrift på en lækker og sund start på dagen! Uden tilsat sukker og kan sagtens laves gluten- og laktosefri.

Selvfølgelig er det noget med havregryn, men bare rolig, det er ikke en kedelig version. Jeg har prøvet at finde en god morgenmadsopskrift i lang tid. Jeg har altid bare spist en kedelig havregryn med mælk, men det stopper nu. Jeg ville ændre det lidt, så her for tiden er jeg begyndt at spise havregrød, og ikke bare almindelig kedelig havregrød, men jeg har undersøgt flere forskellige slags og endelig fundet en fantastisk en.
Læs med her, for at finde den lækre og nemme opskrift. Det tager mindre end 10 minutter!!


Opskrift:
  • 40 g økologiske finvalsede havregyn - ca. 1 dl
  • 1 spsk. chiafrø 
  • 1 tsk. stødt kanel 
  • 1,5 tsk. kakao pulver 
  • 1 dl. vand 
  • 1 dl. mælk 
  • Evt. søde den med lidt honning, sirup osv. 

Fremgangsmåde:
  1. Start med at blande alle de tørre ingredienser i en skål
  2. Hæld vandet i en lille gryde og derefter de tørre ingredienser oveni
  3. Lad det ligge ved middel varme i 2-3 minutter - indtil der ikke er mere vand 
  4. Så hældes mælken i, og det er vigtigt at røre rundt, ellers sætter det sig fast. Det tager ca. 3-4 minutter
  5. Du er færdig, når du har den konsistens du vil have
  6. Top den med hvad du har lyst til. Jeg plejer at bruge en halv banan, mørk chokolade og en lille håndfuld groft hakkede valnødder og mandler til at toppe den

Så er du færdig og kan nyde din lækre morgenmad!


Kommentarer

Populære opslag